Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(50)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Publikacje fachowe
(15)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje naukowe
(7)
Proza
(5)
Audiobooki
(1)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(35)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(7)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(28)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(7)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(4)
Autor
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(9)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(2)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Bijak Elżbieta (logopeda)
(2)
Chęciek Mieczysław
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Jaroszewski Karol (tłumacz)
(2)
Kamińska Dorota (tłumaczka)
(2)
Kańciurzewska Anna
(2)
Kłodnicka Olga (pedagog)
(2)
Odowska-Szlachcic Bożena
(2)
Pelc Maria (ilustratorka)
(2)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Stockinger Tomasz (1955- )
(2)
Szalewska Katarzyna (psycholog)
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Słupek Kazimierz (pedagogika)
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Tońska-Szyfelbein Anna (logopeda)
(2)
Arnwine Bonnie
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Borkowska Maria (medycyna)
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka (pedagog)
(1)
Buda Magdalena
(1)
Clary Julian (1959- )
(1)
Clary Julian (1959- ). Rodzinka Hardych
(1)
Czerniakowska Anna
(1)
Czerniakowski Tomasz
(1)
Delaney Tara
(1)
Griffin Simone
(1)
Gąsieniec Stefan
(1)
Gąsieniec Stefan (1979- )
(1)
Haber Elizabeth
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jakrzewska Dominika
(1)
Jarosz Magdalena (pedagog)
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Jeleń Marcin (1973- )
(1)
Koomar Jane
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kranowitz Carol Stock (wychowanie przedszkolne)
(1)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(1)
Krukowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Lipińska Weronika
(1)
Lubner-Piskorska Anna
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Malek Renata (pisarka)
(1)
Micheli Enrico
(1)
Mierzejewski Krzysztof (1975- )
(1)
Mitchell David R. (1938- )
(1)
Nuzzi Gianluigi (1969- )
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Parikh Trivedi Puja
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Porter Joseph (pedagog)
(1)
Półtorak Agata (literatura dziecięca)
(1)
Roberts David (1970- )
(1)
Roberts Jacquelline (logopeda)
(1)
Sambor Barbara
(1)
Sandler Dianne
(1)
Sava Deanna Iris
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Sims Sean
(1)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(1)
Szklut Stacey
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Wasilewicz Grażyna (neurologopeda)
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Wilde Kate C
(1)
Williams Katrina (pediatra)
(1)
Winczewski Piotr (wychowanie fizyczne)
(1)
Wiśniewska Natalia (tłumaczka)
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Xaiz Cesarina (psycholożka)
(1)
Zając Paulina
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Łada-Grodzicka Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(25)
2010 - 2019
(25)
Okres powstania dzieła
2001-
(45)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Odbiorca
Dzieci
(18)
Rodzice
(15)
6-8 lat
(14)
0-5 lat
(8)
Nauczyciele
(7)
Logopedzi
(6)
9-13 lat
(5)
Pedagodzy
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Terapeuci
(2)
Dzieci z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 3
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Koordynatorzy do spraw edukacji specjalnej
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Prxedszkola
(1)
Przedszkola
(1)
Przedszkole
(1)
Psychologowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura angielska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Dziecko autystyczne
(9)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(6)
Język polski
(6)
Korekcja mowy
(6)
Wymowa
(6)
Autyzm
(5)
Integracja sensoryczna
(5)
Nauka czytania
(4)
Czytanie ze zrozumieniem
(3)
Dzieci
(3)
Jąkanie
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Terapia zabawą
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Bajkoterapia
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Mowa
(2)
Nauka pisania
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Rodzina
(2)
Spółgłoski
(2)
Słuch
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Agresywność
(1)
Banki
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie globalne
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dorośli
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci zaniedbane
(1)
Echolalia
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Finanse
(1)
Geragogika
(1)
Gniew
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Hieny
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Koszmary senne
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Lęk
(1)
Matematyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka liczenia
(1)
Niemowlę
(1)
Opieka nad zwierzętami
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Otępienie
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Rozwój psychofizyczny niemowlęcia
(1)
Sen
(1)
Socjoterapia
(1)
Spółgłoski syczące
(1)
Spółgłoski szumiące
(1)
Szczęście
(1)
Szyfry
(1)
Techniki logopedyczne
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie
(1)
Układ nerwowy
(1)
Usypianie dzieci
(1)
Wiosna
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia autystyczne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zdolności językowe
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zima
(1)
Zmysły
(1)
Zwierzęta
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Watykan (Włochy)
(1)
Gatunek
Poradnik
(13)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Materiały pomocnicze
(4)
Opracowanie
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Gry i zabawy
(2)
Legendy i podania
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik dla rodziców
(2)
Audiobooki
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Krzyżówki (gry)
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka do wypełnienia
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele terapeutyczne
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przysłowia
(1)
Publicystyka włoska
(1)
Rymowanki
(1)
Wiersze
(1)
Zagadki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(30)
Psychologia
(16)
Medycyna i zdrowie
(9)
Językoznawstwo
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: 100 i więcej zabaw rozwijających mowę, motorykę oraz funkcje poznawcze i społeczne dziecka.
Przepis na szczęśliwe dziecko to zbiór ponad 100 zabaw, które nie tylko dostarczają rozrywki, ale również mają wpływ na rozwój mowy, funkcji poznawczych czy sprawności ruchowej dziecka. Prezentowane zabawy uruchamiają pozytywne emocje, budują i wzmacniają więź między rodzicem i dzieckiem, mają znaczący wpływ na budowanie w maluszku poczucia własnej wartości. Czytelnicy znajdą tu wiele ciekawych propozycji dotyczących wspierania rozwoju dziecka. Między innymi dowiedzą się, jak poprzez masażyki twarzy i ciała wpływać na rozwój mowy, rozwijać słownictwo maluszka, w zabawny sposób usprawniać narządy mowy, kształtować prawidłowy tor oddechowy i poprawną artykulację. Proponowane zabawy doskonalą uwagę i pamięć, usprawniają motorykę małą i dużą, rozwijają poczucie rytmu i wyobraźnię. [www.czytam.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak rozpoznać, kiedy ludzie są sobie bliscy, a kiedy nie umieją się porozumieć, kiedy wspierają się, a kiedy sprawiają sobie przykrość, kiedy sprzeczają się, a kiedy żartują? Relacje, które tworzą się między nami, często nie potrzebują słów. To, co najważniejsze, kryje się między słowami – w wymownym uśmiechu, znaczącym geście lub spojrzeniu pełnym emocji. Nauce dostrzegania, rozpoznawania i interpretacji tych małych (a zarazem wielkich) znaków w codziennych sytuacjach służy zbiór fotografii i pytań, które znajdują się w tej publikacji. Może być ona pomocą edukacyjną i terapeutyczną w pracy z dziećmi (i nie tylko), które lubią widzieć i wiedzieć więcej, a także dla tych, które mają trudności na przykład w wyrażaniu lub odczytywaniu emocji. [www.aros.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.[Grupa Wydawnicza Harmonia]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami [https://platon.com.pl/pl/integracja-sensoryczna-a-zaburzenia-uczenia-sie/produkt-542150923]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Rymowane zagadki logopedyczne” to publikacja skierowana do dzieci w wieku szkolnym. Zawiera zbiór zgadywanek, których celem jest utrwalanie prawidłowej wymowy głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych. Rozwiązywanie zagadek stanowi doskonałą zabawę, pomaga nie tylko urozmaicać i ożywiać pracę nad systemem językowym, ale także czynić ją atrakcyjną dla dzieci. W książce umieszczono również obrazki do kolorowania. Zadaniem dziecka jest połączenie zagadki z ilustracją będącą jej rozwiązaniem, a następnie pokolorowanie obrazka. Dzięki takiej formie zadań dzieci, bawiąc się, zarówno ćwiczą prawidłową wymowę, jak i rozwijają zdolności grafomotoryczne. [www.empik.com, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 81/P.Dz. (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt – opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.[Harmonia Universalis]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt – opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych. [Harmonia Universalis, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka przeznaczona jest dla czytelników w wieku od roku do stu lat! Podczas jej tworzenia miałyśmy na uwadze przede wszystkim rodziców i opiekunów dzieci z autyzmem. Jednak prezentowane gry i ćwiczenia mogą się okazać przydatnymi materiałami źródłowymi także dla nauczycieli oraz innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z autyzmem. Z przedstawionych tu zabaw i zajęć przyjemność będą czerpać również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiele z naszych pomysłów nadaje się dla nastolatków oraz innych członków rodziny. Wypróbuj je i sam się przekonaj! [www.gandalf.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Abrakadabra! Czytam!" to zestaw prostych czytanek oraz ćwiczeń funkcji poznawczych skierowany do wszystkich dzieci: tych z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych, komunikacji językowej, a także tych, które objęte są wczesną nauką czytania lub chcą opanować czytanie metodą sylabową. Dzięki niemu dzieci, które poznały już sylaby i potrafią je odczytać, mogą zacząć czytać proste teksty. Czytanki zbudowane są z sylab otwartych, co ma ułatwić dzieciom czytanie, ponadto we wszystkich tekstach został zaznaczony podział wyrazów na sylaby. Czytanki są zapisane czcionką bezszeryfową, a dodatkowym ułatwieniem jest zapis dużej litery i z kropką. Ćwiczenia zostały tak skonstruowane, by dorosły miał możliwość dostosowywania ich do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Wykonując zadania, dziecko poprawi technikę czytania, czytanie ze zrozumieniem, podniesie poziom rozumienia pytań, usprawni umiejętność budowania poprawnych gramatycznie zdań i formułowania odpowiedzi na pytania. Praca z materiałem wyrazowym i obrazkowym będzie też okazją do wzbogacania słownictwa oraz poprawnego wypowiadania się. [Wydawnictwo Harmonia, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Publikacje z serii "Kreatywne książeczki terapeutyczne" są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Książeczka "Tomcio rozwiązuje problemy. Sen" zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o trudnościach z zasypianiem, strachem przed ciemnością, koszmarami sennymi, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień. [Wydawnictwo Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Książeczka „Tomcio rozwiązuje problemy. Złość i agresja” zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o różnych formach agresji, takich jak agresja wobec zwierząt, rodziców czy rówieśników, oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień. [Wydawnictwo Harmonia, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- 0 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61/P.Dz. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych. $u https://harmonia.edu.pl/pl/p/KAZDEGO-DNIA-MOWIE-WIECEJ-Zima/1510
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami - są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego - przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Nie-zgrane dziecko dorasta jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym. Te niezwykle pouczające relacje niosą nadzieję wszystkim osobom borykającym się z podobnymi problemami. Niniejsza książka udziela odpowiedzi na wiele pytań dotyczących SPD, między innymi na temat tego, jak rozumieć ludzi, których układy sensoryczne nie działają prawidłowo, oraz jak zagłuszyć ból sensoryczny i przezwyciężyć pesymizm. Autorka prezentuje też różne strategie radzenia sobie z tymi zaburzeniami zaczerpnięte z praktyki zarówno ekspertów, specjalistów i terapeutów SI, jak i rodziców osób cierpiących na SPD. Propozycje te, łatwe do zastosowania w życiu codziennym i w terapii, stanowią cenne źródło wiedzy o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego”. Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poznawanie pojęć matematycznych występuje w wielu sytuacjach życia codziennego. Obok przeliczenia dziecko poznaje również terminy dotyczące wielkości, położenia, odległości, ciężaru i? wiele innych. Jeżeli pojęcia te wiążą się z literaturą, zabawą, wierszem, czyli treścią, zrozumienie ich i przyswojenie staje się łatwiejsze i przyjemniejsze. ?ABC liczenia? to 16 wierszyków matematycznych. Każdemu z nich poświęcono w książce dwie strony. Na pierwszej znajdują się obrazki do oglądania, rozmów i przeliczania, a na drugiej ? treść wiersza i działania graficzne dla dziecka. [Wydawnictwo Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczyciele na całym świecie poszukują skutecznych metod nauczania, również w klasach integracyjnych. Ta unikalna pozycja jest nieocenionym źródłem informacji dla pedagogów, którzy mogą nie mieć czasu lub chęci na zajmowanie się badaniami teoretycznymi, ale którzy chcieliby mieć pewność, że stosowane przez nich strategie nauczania są najskuteczniejszymi i najnowocześniejszymi dostępnymi metodami. Każda z dwudziestu siedmiu strategii opisanych w tej książce oparta jest na solidnych podstawach badawczych i sprawdzonych teoriach, posiada jasne wskazówki dotyczące implementacji i uzupełniona jest w stosownych przypadkach o ostrzeżenia. Ujęte zostały jedynie te studia, które mają w sobie autentyczny potencjał poprawy strategii stosowanych przez nauczycieli i które faktycznie mogą ułatwić naukę oraz uzyskiwanie dobrych efektów społecznych dla wszystkich uczniów w szkole. Niniejsza publikacja jest podstawową lekturą dla każdego, kto interesuje się – zawodowo lub teoretycznie – udokumentowanymi strategiami nauczania dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi – niezależnie, czy jest to student pedagogiki, czy wykwalifikowany nauczyciel, szkoleniowiec, psycholog edukacyjny, koordynator do spraw edukacji specjalnej, konsultant czy badacz. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka Integracja sensoryczna w autyzmie ma charakter popularnego poradnika skierowanego do terapeutów SI, oligofrenopedagogów, psychologów, neurologopedów, logopedów i innych specjalistów pracujących z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz do rodziców takich dzieci. Zawiera propozycje konkretnych, opartych na teorii integracji sensorycznej technik, ćwiczeń i strategii terapeutycznych, a także sposobów modyfikacji środowiska oraz sugestii dla opiekunów pod kątem domowego programu terapii. W aneksach umieszczono spis akcesoriów przydatnych podczas terapii – zabawek, pomocy i przedmiotów codziennego użytku. Czytelnik znajdzie tu także wykaz ogólnie dostępnych kwestionariuszy i skali do wczesnego wykrywania autyzmu.[taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków zajmujących się logopedią w perspektywie diagnostyczno-terapeutycznej oraz teoretyczno-metodologicznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów – badacze z Polski, Czech, Rosji, Słowacji, Stanów Zjednoczonych i Włoch – we wnikliwych i często nowatorskich pracach prezentują kierunki refleksji naukowej i praktycznej współczesnej logopedii. Niniejsza monografia ukazuje więc stan obecny logopedii i poprzez ustalenia, które niejednokrotnie wyznaczają nowe obszary badawcze, wychyla się ku przyszłości, zarazem jednak czerpie inspiracje z bogatego dorobku przeszłych pokoleń badaczy zaburzeń mowy. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Książka Josepha Portera, pedagoga specjalnego, stanowi narzędzie pracy, dzięki któremu nauka czytania ze zrozumieniem staje się łatwiejsza zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autor opracował dziewięćdziesiąt, podzielonych na dziewięć poziomów, niezwykłych lekcji o zwierzętach i aż osiemnaście arkuszy pracy. Arkusze występują w czterech wariantach, a każdemu z nich towarzyszy scenariusz zajęć. Na poszczególnych poziomach znajdują się po dwa ćwiczenia budowania zdań, które służą rozwijaniu umiejętności obserwacyjnych oraz pomagają przekładać je na język mówiony i pisany. Oprócz gotowych scenariuszy lekcji w każdej jednostce tematycznej przedstawiono liczne propozycje ćwiczeń dodatkowych wzbogacających zajęcia o projekty plastyczne, muzykę, literaturę i filmy. Autor przekazał również cenne rady dotyczące zorganizowania sali lekcyjnej w taki sposób, aby panowała w niej atmosfera wspierająca efektywne nauczanie. Załączona do książki płyta CD zawiera wszystkie arkusze pracy, scenariusze lekcji, pomoce wizualne i formularze oceny w wersji do druku. [www.harmonia.edu.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
„Czarodziejski kwiat paproci” to baśń powstała na motywach utworu Józefa Ignacego Kraszewskiego. Opowieść przedstawia historię młodzieńca o imieniu Stefan, który w najkrótszą noc w roku, zwaną nocą świętojańską, wyrusza na poszukiwania czarodziejskiego kwiatu paproci. Zgodnie z ludowymi wierzeniami zerwanie cudownego kwiatu przyniesie szczęście, bogactwo i spełnienie marzeń… Czyta Tomasz Stockinger. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - II/B (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej